Labels

zaterdag 4 september 2021

28 - Hunky Dory

 

Voor t geval dat de naam je niks zegt: ik ben sinds mijn 14e groot David Bowie fan.

"Hunky Dory" is een uitdrukking en betekent being satisfactory or in satisfactory condition. Oftewel alles kits. 
En nee, alles is allesbehalve kits, maar ik verdom het om me te laten weerhouden door mijn bevroren schouder en de messteken die ik bij iedere beweging voel en plan gewoon door.
Dus noem ik mijn tuin met vooruitziende blik Hunky Dory, want it bloody will be...Hunky Dory!

Ik ga mijn bedden op kleur planten met een mix van voornamelijk vaste planten, wat eenjarigen en wat groenten. Vooral niet te veel groenten, want ik haat ze te moeten weg gooien en heb geen ruimte voor een vriezer. En altijd met de natuur niet in het achterhoofd, maar in het voorhoofd. Okay, ik zeur over slakken, maar eigenlijk horen die er gewoon bij en doen ook nuttig opruimwerk en ik wil een vrijplaats zijn voor amfibiĆ«n en insecten en voor egels en vogels. Want nu ik wat vaker op mijn tuin geweest ben, vind ik het gebrek aan vogels daar zorgwekkend. Overigens: aan de persoon die een houten kwikstaartje op mijn watervat heeft geplaatst, heel erg bedankt, ik waardeer het. 
Mijn kas zal wat eetbaars bevatten, maar voornamelijk kweekruimte en overwinterruimte zijn. En onderdeel van Puck's Parlour uiteraard. En mijn schuur wordt in plaats van een vergaarbak van oud ijzer een volwaardige ruimte om ook bij regen te kunnen verblijven en een pan soep op te warmen, ik noem maar wat. 
Ik heb er zin in! Nou die rotarm nog.
Meer op Instagram @songsmith2962 .
If you need an English translation, let me know. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

183E - Monsoon / publishing Boerenwormkruid

  Bloody hell,  was it a turn around, or what? Almost unbelievable that last Saturday evening I was sitting out on the Middelharnis waterfro...