Labels

vrijdag 30 augustus 2024

181 - Bijna herfst, hoor, wat ze ook beweren.

 Terwijl het in mijn huiskamer 27°C is (ik schrijf dit op woensdag), merk ik aan alles dat de zomer van 2024 langzaamaan overgaat in de herfst. Vind ik het erg? Neu, eigenlijk niet. Want we mogen uiteindelijk niet klagen over de zomer die we gehad hebben. 

Beetje laat, maar toch erg welkom!
   Hij begon te laat, te koud en te nat, maar vanaf de 2e week van juli werd het opeens lekker weer. Mijn achterlopende planten haalden hun achterstand pijlsnel in. Op de Canna na dan...Maar die doet nu heel erg haar best om dat goed te maken, vindt je niet?
   Waaraan ik heel erg merk dat hoogzomer voorbij is, is in de vroege ochtend. Niet alleen is het om 06.00 nu nog zo donker dat de straatlantaarns nog branden, maar ik moet ineens weer een jas aan!
   Ook de bomen in mijn wijk, voornamelijk zomereiken, (knot-)wilgen en lindebomen, worden al behoorlijk geel en ze laten al blad vallen. 
Het balkon bloeit vrolijk door.

   Vanochtend spotte ik de eerste paddestoel in het gras...
   Okay, het is onvermijdelijk: we gaan richting herfst.
   In Hunky Dory is dat ook goed te zien. De asters gaan nu voluit en ook de roze zomerbollen laten zich vrolijk zien. 
Ik kwam er trouwens achter dat de Ixia die ik ook geplant had (in een pot op mijn balkon) helemaal niets gedaan heeft. Grom!
Mijn breiwerkje.
Bollen die niet opkomen; het moest verboden worden.
Zoals je rechts ziet, heb ik de verdroogde wilgentenen bak gerepareerd. Mag ik heel brutaal een raad geven? Begin er niet aan. Binnen twee jaar is de boel verdroogd en stort het ding in elkaar. 
Wat er in staat, dƔƔr ben ik wel heel blij mee. Mijn zoon had me een gele framboos gegeven, die nu vrucht draagt. Yippie!
De rode aalbes die in de achterste bak staat, doet nog niet zo veel. Misschien volgend jaar, nu hij organische mest heeft gekregen, ik hoop het. Aalbessen zijn mijn favoriete bessen.
De gele framboos.


   Even heel wat anders

  Zoals je misschien nog weet (anders weet je het nu), ben ik bezig met het uitgeven van een boek. Het zou 'Moord op Rust Roest' gaan heten, maar laat er nou onlangs een boek uitgekomen zijn dat 'Rust Roest' heet? Ik kon mijn ogen niet geloven. Snel even gecheckt of ik niet bestolen was (noem me gerust wantrouwig), maar dat was niet zo, gewoon stom toeval. Met de nadruk op stom, hoeveel kans, etc.
Afijn. Mijn boek heeft nu dus een nieuwe titel. 'Boerenwormkruid' gaat het heten. Jullie zijn hier nu getuige van. Het uitgeefproces gaat ook niet allemaal van een leien dakje tot nu toe, maar dat verhaal zal ik je besparen. Misschien verwerk ik het in een volgend boek.

Ik wens je een heel fijn weekend.
RenĆ©e 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

183E - Monsoon / publishing Boerenwormkruid

  Bloody hell,  was it a turn around, or what? Almost unbelievable that last Saturday evening I was sitting out on the Middelharnis waterfro...